Styrk dine LinkedIn posts
2018 er godt igang. Kigger man tilbage var 2017 endnu et år med stor digital fremgang. I dette indlæg fokuserer vi på nogle af de features, som blev introduceret på LinkedIn i 2017. LinkedIn fik nemlig flere nye features sidste år, som du bør fokusere på at anvende. Nogle af dem er især relevante for din content marketing. Du kan nu tilføje flere billeder til din Company Pages posts, og dele videoer på din private profil.
Tilføj flere billeder til dit LinkedIn opslag
Begge features har været tilgængelig i noget tid. Du har måske allerede opdaget, at du nu kan poste flere billeder i samme post på LinkedIn. Og det er en god idé at gøre – især på din Company Page.
Funktionen giver dig mulighed for at præsentere produkter, events og andet på en meget bedre måde. Du kan tilføje op til 9 billeder i én post. Du kan altså vise alle vinkler af dit produkt, præsentere flere kollegaer på én gang, præsentere forskelligt grafik og vigtigst af alt: fortælle en bedre visuel historie.
Vi har allesammen prøvet at lave eller læse en LinkedIn opslag fra en virksomhed, der faktisk har en rigtig god historie at fortælle om f.eks. et event. Selvom at storytellingen sidder lige i skabet, så dør oplevelsen lidt ved, at der kun er tilføjet ét billede til den lange tekst.
Ved at tilføje flere billeder giver du brugeren mulighed for at “dykke lidt ned i din historie” og engagere sig i den. Der er en ny mulighed for at klikke i opslaget, og de flere billeder bringer mere liv til dit opslag.
Derudover kan billederne bruges til at understøtte din storytelling. Du fortæller om de smukke dekorationer, udsigten, borddækningen og de smilende gæster til dit event, som man nu kan se på alle de flotte billeder, som du har vedhæftet i din post. Du kan endda tilføje billederne i rigtig rækkefølge, og lave en visuel tidslinje over din historie.
Post video fra din LinkedIn profil og hjælp din virksomhedsprofil
Du har vel egentlig altid kunnet poste videoer i dine Company Page posts. Du har bare ikke kunnet uploade videoer direkte til LinkedIn. Videoerne skal altså ligge hos en anden host såsom YouTube og Vimero osv., hvorfra du kopiere et link, som du indsætter i din post på LinkedIn. Det kan være ret frustrerende at producere content, som man er nødt til at uploade til én platform, for at kunne dele den på den egentlig tiltænkte platform.
LinkedIn har heldigvis nu gjort det muligt at poste og optage videoer direkte på din private LinkedIn profil. Dog er denne feature umiddelbart stadig ikke tilgængelig på din Company Page. Så hvordan udnytter vi, at du fra din private profil kan optage videoer?
Indtil at video featuren er tilgængelig på din virksomhedsside, må du twiste dit content marketing sådan, at du kan bruge din private profil til at fremme din virksomheds historie. Hertil kommer, at dine medarbejdere kan fungere som ambassadører ved at gøre det samme. Enten kan de selv dele historier, eller også kan de like, dele og kommentere det opslag, der bliver lavet på en af jeres profiler. I kan eventuelt lave en SoMe plan for hvem der har dagens/ugens/månedens videotjans. Du kan læse mere om SoMe planer lige her.
I jeres opslag skal i huske at tagge virksomheden og flette ind i jeres tekst, at det er virksomhedens historie i præsenterer. I kan poste flere forskellige former for videocontent. Der kan eksempelvis produceres professionelt kvalitetsvideo, hvor vinklen fra kollegaer og medarbejdere kan være:
“Se lige vores nye video! Nu anvender @Bob & Bob ApS udelukkende grøn energi – det er en fantastisk milepæl, som vi endelig har nået!”
I kan også lave content med fokus på medarbejdernes vinkel. Her bliver medarbejderne for alvor ledt ind i ambassadørrollen. Snup en video fra kontoret, hvor en kollega fortæller hvem hun er, hvad hendes rolle i virksomheden er, og hvad netop hun synes er fedt ved virksomheden. Som tekst kan man fortælle om en sjov hverdag, hvor kollegaerne sammen gennemgik, hvad der egentlig er så fedt ved @Bob & Bob Aps – eksempelvis:
“Tak til alle mine kollegaer for endnu en super sjov dag på kontoret. Idag faldt snakken på @Bob & Bob Aps og kerneværdierne i virksomheden. Turen gik kontoret rundt, hvor vi allesammen bød ind med de værdier, som vi hver især synes, gør @Bob & Bob Aps til en fed arbejdsplads! Hør lige med her, hvor @Lise Jensen fortæller om hendes oplevelse ved at være medarbejder hos @Bob & Bob Aps.”
I begge posts får i oprettet et link og en relation til jeres virksomhed, uanset om der er tale om en af virksomhedens overordnede historier eller en historie fra medarbejdernes hverdag. Derudover udsendes der et stærkt signal om, at medarbejdere støtter deres arbejdsplads, og at der er et godt arbejdsmiljø, idet medarbejderne i samarbejde publicerer content, der relaterer direkte til virksomhedens Company Page.
Forhåbentlig bliver det snart muligt at tilføje videoer til vores Company Pages. Indtil da handler det om kreativ tænkning og en indsats fra kollegaer og virksomheder.
Har du spørgsmål til indlægget, posts på LinkedIn eller andet, så kontakt os endelig.