Nye Instagram værktøjer
Der er godt nyt fra Instagram Business! Nu kan du snart optimere din virksomhedspræstation på Instagram med de nye værktøjer. Værktøjerne bliver efter sigende først afprøvet i USA, men mon ikke vi snart får dem at se på verdensplan? Værktøjer som disse har nemlig været savnet for virksomhederne, der benytter sig af markedsføring på Instagram, og nøgleordene er denne gang: at skille sig ud, at få indblik og at finde nye kunder.
Vi kan (forhåbentlig) fremover opleve virksomhedsprofiler, indblik i statistikker og nye muligheder for annoncering og tilpasning af annoncer på Instagram.
Via din nye virksomhedsprofil anerkender Instagram dig som en virksomhed, og på profilen kan du blandt andet selv bestemme, hvordan dine kunder skal kontakte dig gennem mediet via en “kontakt” knap. Her kan du vælge imellem e-mail, sms eller telefonopkald. Vi har alle oplevet at kommentarer, private beskeder og opslag bliver overset, glemt eller simpelthen forsvinder i mængden, så løsningen virker umiddelbart rigtig god!
I Instagram appen skal man kunne få et indblik i statistikkerne. Formålet er, at du kan lære dine kunder at kende og følge med i, hvilke typer content din målgruppe reagerer bedst på. På den måde får du et overblik over hvilken retning din virksomhedscontent skal følge.
Det vil også blive muligt at booste / promote populære opslag, for at skabe en endnu større effekt. Det vil foregå ved at vælge et opslag, som allerede er lagt ud på din Instagram profil. Du booster / promoter opslaget, og tilføjer en call-to-action knap i annoncen. Du har både mulighed for selv at definere målgruppen og at lade Instagram anbefale en målgruppe til dit opslag. Herefter boostes opslaget over en tidsperiode, som du vælger.
Mon ikke disse tiltag vil gøre virksomhedernes liv på Instagram væsentlig lettere? Vi glæder os i hvert fald til at opleve de nye Instagram værktøjer!