Du skal nu have fokus på Facebooks Reactions
I starten af marts 2017 blev Facebooks News Feed algoritme endnu engang opdateret. Denne gang drejer det sig om reaktionerne til opslagene. For ca et år siden introducerede Facebook de såkaldte “reactions” til Facebookopslag, billeder, videoer osv. (❤️ 😂 😲 😢 😡), og Facebooks algoritme vægter nu reactions højere end likes. Hvis forbrugere giver en reaktion på et indlæg, sender det et stærkere signal om, at de ønsker eller interesserer sig for denne type opslag, end hvis de blot liker. Positive og negative reactions viser Facebook, at forbrugeren bruger mere tid på opslaget og virkelig interesserer sig for opslaget, da der skal tænkes og overvejes for at finde og give den passende reaktion til opslaget, hvor man ved et like ikke skal forholde sig til andet end hvorvidt opslaget i en vis grad er interessant eller ej.
Derfor har Facebook opdateret deres News Feed algoritme således at reactions vægtes højere end likes. Uanset om man har en positiv eller negativ reaction på et opslag vil man altså få flere af denne slags opslag vist i sit News Feed. Reactions adskilles pt. ikke, så ønsker du at udelukke visse opslag fra dit feed – så er det ikke reactions du skal bruge. Man kan håbe på, at Facebook videreudvikler algoritmen således at reactions engang i fremtiden fungerer som et sorteringsfilter for dit News Feed. Måske kan du snart fravælge content via negative reactions.
Lige nu tæller alle reactions og man bør søge disse fra ens forbrugere og følgere. Prøv at implementere tendensen i konkurrencer og engagerende opslag. Forbrugerne har brugt like-knappen i mange år og den er muligvis stadig den mest populære knap, indtil at forbrugerne er blevet mere forvante med reactions.
Har du spørgsmål eller kommentarer til indlægget, så kontakt os endelig på mail: info@marketing-copenhagen.dk.