Facebook nedprioriterer opslag fra virksomheder, nyhedsmedier og brands
Facebook har offentliggjort at deres fokus på at bringe mennesker tættere sammen og effektivisere den tid, vi bruger på Facebook intensiveres i 2018. Facebook blev skabt til at bringe os tættere på de mennesker, der betyder noget for os. Dog har Facebooks community pointeret, at opslag fra virksomheder og nyhedsmedier støjer for meget og nedsætter den tid, vi kunne bruge på at engagere med vores relationer.
Dette betyder at den nye opdatering nedprioriterer content fra virksomheder, nyhedsmedier og brands i brugernes News Feed. Dette gælder også videoer. Fremover prioriterer algoritmen de opslag, som du med højst sandsynlighed vil interagere med dine venner om, og placerer disse opslag øverst i dit newsfeed. Derudover bliver opslag fra venner og familie prioriteret højt.
Hvad kan virksomheder og brands gøre?
Der skal lægges fuldt fokus på, hvad algoritmen faktisk prioriterer. Lige nu tæller reactions, kommentarer og antal delinger. Fremover vil der være større krav til engagementet da kommentarer og interaktionerne skal være dybere end hidtil.
Det betyder, at der er mulighed for at mindske skaden for din reach. Men det kræver, at du skaber så værdifuldt indhold, at dine følgere interagerer og engagerer sig mere end hidtil. Du skal skabe kommentarer og delinger fra dit publikum. Likes og reactions er ikke længere nok. Du skal analysere hvilke typer indhold dit publikum reagerer på.
Typerne af opslag som Facebook mener vil generere samtaler og dermed stadig vil blive vist i brugernes News Feeds er live videoer, videoer, opslag fra kendte, relevante updates fra virksomheder, begivenheder og breaking news. Men dette er naturligvis kun såfremt, at indholdet er godt nok.
Det er tid til at fokusere endnu mere på budskaber og værdifuldt content.
Har du spørgsmål til indlægget så kontakt os endelig.