YouTube åbner for ny chatfunktion
Chat mens du ser video
Snart vil det være muligt at livechatte mens du ser videoer på YouTube. Idag kan man ligesom på mange andre sociale medier kommentere, dele, like og dislike videoer på YouTube. Du kan også føje videoerne til din egen playliste, hvis du har en YouTube bruger.
I 2016 begyndte YouTube at teste en chatfunktion. Nu er funktionen åbnet op i Canada med flere lande til følge. Chat-funktionen vil højst sandsynligt give YouTube et boost som socialt medie. Da det tidligere kun har været muligt at kommentere videoopslag, virker YouTube-mediet bagud og besværligt at kommunikere på i forhold til andre medier med livechat, mobile messaging, live vidoer og andre medie- og kommunikationselementer, som er skabt med henblik på mere real-time interaction.
Publikum bliver motiveret til at blive hængende
YouTube bliver hver dag brugt af mange millioner mennesker til at se og dele videoer. En chatfunktion vil også give publikummet en grund til at blive hængende på YouTube og dele content med hinanden inde på selve platformen. Du vil skulle oprette en YouTube bruger for at kunne chatte.
Den nye chat-funktion kan altså stille YouTube endnu stærkere som medie ved at fastholde det videopublikum, der i million antal besøger platformen hver dag. I en tid hvor video er det stærkeste digitale element, er det måske værd at overveje at gøre sig lidt mere umage med sin YouTube-kanal, når du fremover vil kunne kommunikere med kunderne via chat. Vi glæder os til at chat-funktionen når til Danmark.
Bonusinfo
Hvis du idag linker til en YouTube-video på Facebook vil du opleve, at videoen ikke starter automatisk, ligesom når du uploader videoen direkte til Facebook. Derfor kan du med fordel uploade videoen til din YouTube-kanal med passende tekster og tags, og derefter uploade videoen til Facebook med din opdateringstekst og køre de to medier parallelt med hinanden. På den måde plejer du begge dine medier og får det mest optimale ud af din videocontent, uden at være påvirket af, at YouTube og Facebook ikke samarbejder. Det er altid lettere at fange seere, når videoen starter automatisk, så snart man kigger igennem sit feed på mediet.
Har du spørgsmål til indlægget så kontakt os endelig på info@marketing-copenhagen.dk eller via iMessage ikonet her på siden.