Optimer brugeroplevelsen
Når selv den kloge ugle er overrasket, må der være noget om sagen. Det er mandag, og vi byder på et hurtigt tip, der måske kan forbedre dine kunders brugeroplevelse og din kundeservice.
WordPress giver mulighed for at forbinde sociale medier med din virksomheds hjemmeside
Har du forbundet din hjemmeside med din virksomhedsside på Facebook? Har du en hjemmeside i WordPress, så kan du med fordel installere en live chat funktion via plugins. Denne funktion giver dine kunder mulighed for at sende en besked direkte til din virksomheds Facebookside, mens de surfer rundt på din hjemmeside.
Facebook Messenger har over 1 milliard brugere, og appen giver idag mulighed for alt fra at sende tekstbeskeder og billeder til telefon- og videoopkald. Du kan blandt andet også dele din placering, søge efter butikker og spille spil. Denne app kan vel egentlig det hele, og flere foretrækker Messenger appen frem for normale SMS’er. Måske er det bare lettere med denne app? Så hvorfor ikke give kunderne mulighed for at kontakte dig hurtigt og direkte – og desuden give dem en mulighed for at opdage og følge din side?
Med Messenger funktionen får du mulighed for at placere din chatfunktion og vælge størrelsen på ikonet. Du kan vælge imellem forskellige ikoner og billeder eller uploade dit eget og tilføje en velkomsttekst. Se billede 2. Vi har valgt blot at have det kendte Facebook Messenger ikon. Når du har tilføjet ikonet og trykker på det, popper der et lille chatvindue op. Dette vindue viser din virksomheds Facebooksides navn, profilbillede, coverbillede, antal følgere og din virksomheds Facebooksides normale svartid. Desuden er der en “Synes godt om”-knap, som kan konvertere dine besøgende til at følge din side med det samme. Se billede 3.
Når kunden har tastet beskeden ind og har trykket send, får du automatisk notifikationer på telefon og computer som du plejer. Husk evt. at tjekke beskedanmodningerne. Du skal altså ikke tjekke separate mailbokse, som er tilknyttet til live chat funktionen, du skal ikke logge ind på dit kontrolpanel for at se beskederne, nej, du skal tjekke din Facebook Messenger og kan svare direkte tilbage – med emojis 🙂 På den måde kan du let forkorte din svartid og forbedre brugeroplevelsen. Lav eventuelt en aftale med dine kollegaer om, hvem der har ansvaret for at svare på beskederne. I kan skiftes, eller have en fast Messenger-person.
Har du ikke allerede forbundet Facebook og hjemmeside så giv det et skud i denne uge, og se hvad dine besøgende siger til funktionen.
Har du spørgsmål til indlægget, så send endelig en besked via messenger funktionen her på siden, eller send en mail til info@marketing-copenhagen.dk.